Ze lachten me uit toen ik zei dat ik alwéér af ging vallen.. Tot ik een koolhydraatarm dieet probeerde! Nu vragen ze mij om advies….

Voor de zoveelste keer begin je weer met een nieuw dieet. Cambridge, fruit dieet, Sonja Bakker, alles heb je al geprobeerd. En elke keer begint het goed.. Je valt een paar kilo af. Dat is het moment dat je het je vrienden of familie verteld.

Yes, nu ben ik aan het Sonja Bakkeren en ben 3 kilo afgevallen in 3 weken!

En je vrienden en familie zijn blij voor je. Een paar weken later vragen ze aan je hoe het gaat. Je was toch aan het Sonja Bakkeren? Je voelt het bloed naar je hoofd stijgen en je schaamt je rot. Ja, dat ging heel goed, de eerste weken. Maar daarna werd het moeilijk, en viel je niet meer zo snel af. Je gaf de moed op en bent nu zelfs meer aangekomen dan voorheen.

Alweer.

De volgende keer dat je een poging waagt kijken je vrienden of familie elkaar aan met veelbetekenende blikken. Je hoort ze denken.

Jij, afvallen? Ja hoor, voor zolang het duurt..

Je voelt je rot. Weer gefaald. Zo hard je best gedaan, maar weer geen succes.

Ik ken het! Na zoveel diëten geprobeerd te hebben werd ik moedeloos. Lag het aan mij? Was ik zo zwak? Voor mijn idee lukte het iedereen behalve mij. Ik zag de afgetrainde BN-ers met een prachtig lijf. Sexy. Energiek. Gelukkig!

Waarom lukte anderen het wel? Waarom mij niet?!

Vastberaden ging ik op zoek naar een oplossing. Hoe dan ook, ik zou afvallen! In mijn zoektocht naar die oplossing heb ik het beste dieet gevonden: het koolhydraatarme dieet.  Ik heb ook de beste wetenschappelijke manier gevonden om mijn kans op volhouden van het dieet te vergroten!

Die tips ga ik nu met je delen..  100% gratis.

Waarom ik dit doe? Omdat ik weet hoe moeilijk en frustrerend het kan zijn. Hoe het voelt als je een steen in je maag lijkt te krijgen als de weegschaal weer een hoger gewicht aangeeft. Daarom is het mijn doel om jou te helpen met afvallen!

Als je hieronder klikt en je e-mailadres achterlaat krijg je direct de beste koolhydraatarme recepten en mijn tips binnen!

Ik wil gratis recepten + tips!

Nog niet overtuigd? Lees verder..

Hallo koolhydraatarm dieet, dag hongergevoel!

Eetbuien. Schaamte. Een baksteen in je maag als je weer op de weegschaal staat. Ik ken het allemaal.
Ik heb heel veel geprobeerd om af te vallen. Steeds kwam ik daar twee problemen tegen:

– Het dieet werkte niet
– Door een gebrek aan wilskracht houd ik het dieet niet vol

Dit gaf me een rotgevoel. Vind ik eindelijk een dieet wat werkt.. Houd ik het weer niet vol.
Herkenbaar?

Na lang zoeken en experimenteren had ik eindelijk een goed dieet gevonden: het koolhydraatarm dieet. Een koolhydraatarm dieet werkt zo goed omdat je geen honger hoeft te lijden. Dus geen rothumeur, eetbuien of smerige maaltijdshakes.

Gewoon goed, gezond eten. Een heel groot voordeel van het koolhydraatarm dieet is dat het niet duur is of uren in de keuken moet staan.

Maar voor mij was dat niet genoeg.

Door mijn strijd om af te vallen heb ik me ook verdiept in psychologie. Ik wilde mezelf de beste kansen geven om te slagen. Dus heb ik tientallen wetenschappelijke artikelen en boeken gelezen om mezelf de beste kansen te geven om te slagen in mijn nieuwe dieetpoging.

Uit deze tientallen artikelen en boeken heb ik ook voor jou de beste trucks op een rij gezet. Maar eerst gaan we terug naar het koolhydraatarm dieet, waarom werkt het zo goed?

Hoe werkt het dan?!

Om te begrijpen hoe het dieet werkt moet je begrijpen wat koolhydraten zijn en wat ze doen.

Een koolhydraat is eigenlijk een deftig woord voor suiker. Er zijn twee typen koolhydraat: de enkelvoudige en de meervoudige koolhydraat. Het verschil? Enkelvoudige koolhydraten zijn eigenlijk simpel voor het lichaam om af te breken. Daardoor komen deze sneller in je bloedbaan.

Denk aan fastfood. Als je een vette hap haalt voel je je daarna heel snel weer minder energiek. Dit komt doordat de piek in je energie (suiker) heel snel bereikt wordt omdat de koolhydraten naar je bloedbaan vliegen – maar net zo snel weer verdwijnen – waardoor je energieniveau heel snel daalt!

Een koolhydraat = niet altijd een koolhydraat

Meervoudige koolhydraten zijn veel lastiger om af te breken voor het lichaam en doen er vaak langer over om in je bloed terecht komen. Dit zorgt ervoor dat ze vaak langer energie geven. Koolhydraten geven ook vaak een voller gevoel bij het eten, waardoor je er minder van eet.

Maar of een koolhydraat nu enkelvoudig of meervoudig is: we eten er teveel van. En al die suikers worden omgezet in vet. En daar willen we nu juist vanaf!

Het is wel belangrijk dat we voldoende calorieën blijven eten, omdat ons lichaam anders in de “spaarstand” gaat. Dit gebeurd als ons lichaam te lange tijd niet voldoende calorieën binnenkrijgt. Veel mensen merken dit probleem als ze een crashdieet doen. Ze eten zo weinig calorieën dat ze het lichaam dwingen om een signaal af te geven: alarm er is te weinig voedsel – ga voorzichtig om met de vetreserves!

De reden dat ons lichaam dit doet is omdat er in de oertijd regelmatig periodes waren waarin er niets te eten was. Ons lichaam heeft zichzelf getraind om juist in die tijden voorzichtig om te gaan met de opgebouwde reserves.

Met crash diëten of  “1000 -calorie per dag diëten” geef je het lichaam precies dát signaal.

Wees voorzichtig, want er komt geen voeding binnen! 

Geen koolhydraten eten dus.. maar wel voldoende eten! De calorieën die we nodig hebben gaan we uit eiwit en vet halen.

Wordt je vet van.. vet?

Nee!

Dit is echt het grootste misverstand wat er bestaat over afvallen. Van vet eten wordt je niet vet!
We eten vaak te weinig vet, te weinig eiwit en teveel koolhydraten. En natuurlijk bedoel ik geen vet gefrituurde hamburger…. Maar vlees, vis, en zelfs vet uit noten en pinda’s.

Precies de dingen die onze (oer)voorouders ook eten! En hongergevoel hebben als je groenten, vlees, vis en noten eet? Bijna onmogelijk!

Juist koolhydraatrijk eten vult je maag niet – en zorgt snel weer voor een hongergevoel! Een goed voorbeeld hiervan is de after lunch dip. Eet je ‘s middags je broodjes en voel je je in de middag weer hongerig en ongeconcentreerd?

Dat komt omdat brood vol zit met koolhydraten – maar niet rijk is aan vet of eiwit.
Eiwit en vet zijn de belangrijkste bouwstenen van ons lichaam! Mensen kunnen wel overleven zonder koolhydraten, maar niet zonder eiwit of vet. Zo belangrijk zijn deze stoffen!

Op zoek naar de beste recepten en tips om je koolhydraatarm dieet te laten slagen?
Klik hieronder.

Ik wil gratis recepten + tips!

Dé tip om de slagingskans voor elk dieet te vergroten met 150%!

Zoals daarstraks verteld heb ik mezelf verdiept in gedragspsychologie. Dit om mezelf de beste kansen te geven om te slagen. De volgende tip lijkt zo simpel dat het lijkt alsof ik een grap maak. Toch is het zo dat door het doen van dit ene ding, je de kans met 150% verhoogt dat je slaagt in welk doel je ook stelt voor jezelf. 

Dat betekent natuurlijk niet dat alles aan komt waaien zonder moeite. Maar het is wel een manier om jezelf psychologisch te beïnvloeden – op een positieve manier!

Wetenschappers zijn continu bezig met onderzoek naar wilskracht. Bestaat het? Hoe kun je het vergroten? Waarom zijn sommige mensen wel succesvol?In al deze onderzoeken is er een tip naar boven gekomen die de kans vergroot dat je slaagt.

Schrijf je doel op.

Dit klinkt zo ontzettend simpel – maar het werkt! De reden waarom is vrij bijzonder. Doordat je iets op papier zet overtuig je jezelf onbewust dat dit “waarheid” is. Het staat op papier, toch? Dan moet het wel waar zijn. Dit is slechts een van de manieren waarop je je “hersens” voor de gek kan houden!

Wat zeggen mijn vrienden en familie nu? Het zal je verbazen..

Collega’s.. Iedereen in mijn vriendenkring.. en heel veel familieleden. Stuk voor stuk waren ze verbaasd.

Wat ben je afgevallen! Wat zie je er goed uit! Maar hoe…?!

Wat voelde het goed om die positieve aandacht te krijgen! Dat maakte me zo ongelofelijk trots!
En vervolgens vroeg iedereen MIJ om advies…

Van mijn familie kreeg ik het advies om al mijn kennis over het koolhydraatarm dieet online te zetten. Om zo nog veel meer mensen te helpen! Als je je inschrijft voor mijn nieuwsbrief geef ik veel meer gratis advies weg.

Je krijgt de volgende dingen gratis:

– Recepten
– Psychologische tips
– Motivatie

Ja, ik wil gratis recepten en tips!